Fonteyn bouwt belevingsconcept uit

Fonteyn werkt aan een flinke uitbreiding van zijn showroom in Uddel. De vestiging van 35 duizend vierkante meter moet volgend jaar dubbel zo groot zijn, zo laat de retailer weten.

Fonteyn eindigde na Coolblue en Jumbo in de top drie van de tweede editie van de RetailTrends Fabulous 40. Dit overzicht van de snelst groeiende retailers van Nederland is verschenen in het juninummer van RetailTrends. UR Nieland Beheer, waarvan Fonteyn onderdeel is, zag zijn omzet tussen 2011 en 2013 met 40,91 procent groeien. Fonteyn verkoopt onder meer tuinhuizen, buitenkeukens en zwembaden.

Fonteyn wil door een grotere showroom zijn productaanbod vergroten en beter tegemoet komen aan de behoeften van klanten, aldus eigenaar Dolf Nieland. Zo wil de retailer zijn belevingsconcept uitbouwen, waarbij shoppers producten kunnen testen. “Bezoekers kunnen bijvoorbeeld onze spabaden uitproberen. We zijn geen winkel of tuincentrum, maar een belevingscentrum." In het voorjaar van 2016 moeten de werkzaamheden voor de uitbreiding zijn afgerond.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!