Warenhuisketen House of Fraser gaat de ramen van zijn vestigingen shoppable maken. Hiermee wil de keten de zeventig procent van zijn klanten die alleen offline winkelen warm maken voor multichannel shopping.
De shoppable winkelruiten moeten er rond de Kerst zijn en gaan gebruikmaken van beacons. “Hierdoor kunnen voorbijgangers ook artikelen kopen op het moment dat de winkel zelf dicht zit", aldus chief customer officer Andy Harding bij House of Fraser. De warenhuisketen gebruikt deze technologie al voor zijn mannequins. Klanten krijgen via beacons meer informatie over de getoonde kleding en kunnen deze direct bestellen .
“Zowel de shoppable winkelruiten als de shoppable mannequins moeten consumenten stimuleren om meer gebruik te maken van de kanalen mobiel en online", aldus Harding. Uit gegevens van het loyaliteitsprogramma van House of Fraser blijkt dat zeventig procent van de klanten alleen offline aankopen doet bij het warenhuis. Een kwart van de klanten koopt via verschillende kanalen, terwijl slechts drie procent alleen online koopt.
Reacties 0