'HelloFresh denkt aan beursnotering'

Maaltijdboxaanbieder HelloFresh overweegt nog dit jaar een gang naar de beurs te maken. De eigenaren van de foodstartup zijn daarvoor adviseurs aan het aanstellen, melden bronnen aan Bloomberg.

HelloFresh haalde in februari nog 110 miljoen euro aan groeigeld op bij investeerders Rocket Internet en Insight Venture Partners. “Met de nieuwe investering kunnen we onze groei in de bestaande markten versnellen en nieuwe markten aanboren”, liet topman Dominik Richter daarbij weten. HelloFresh is inmiddels in zeven landen actief, waaronder Nederland. Dit jaar haalt het foodconcept de 75 duizend abonnees in ons land, laat ceo Maartje Frederiks weten tegenover Emerce.

Rocket Internet maakte vorig jaar zelf de gang naar de beurs, waarbij 1,6 miljard euro werd opgehaald. Daarnaast kreeg ook Zalando, een startup van het Duitse concern, vorig jaar een beursnotering.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!