​Albert Heijn en Delhaize gaan ‘leuke zaken’ uitwisselen

Delhaize gaat via innovatie, nadruk op vers en een ruim aanbod van nieuwe producten zijn supermarkten nieuw elan geven. Dat laat bestuurder Johnny Thijs weten tegenover De Standaard. “Delhaize is een fantastisch sterk merk waarvan het potentieel nog niet helemaal benut is.”

Ahold en Delhaize maakte vorige maand bekend samen verder te gaan. Daarbij is volgens Thijs nog niet gesproken over praktische details, ook al omdat de fusie nog moet plaatsvinden. “Maar het lijkt me evident dat we leuke zaken uitwisselen als we die in elkaars assortimenten vinden.”

Thijs benadrukt tegenover de Belgische krant dat er geen sprake is van een overname, ondanks de ‘39-61 verhouding’ en de verhuizing van het hoofdkantoor naar Nederland. “Je kan niet alles binnenhalen”, aldus de bestuurder. “De fusie zal via allerlei synergieën belangrijke waarde creëren”, stelt hij verder. Zo ziet hij alleen maar positieve vooruitzichten voor zowel aandeelhouders, franchisenemers, klanten als werknemers.

De kritiek vanuit België dat er geen Belg in het directiecomité komt, wordt ook door Thijs weerlegt. De huidige voorzitter van Delhaize is inmiddels al een Zweed, terwijl de ceo een Nederlander is en de financieel directeur een Fransman. Daarnaast blijft de Belg Denis Knoops volgens hem gewoon de baas over de Belgische en Luxemburgse winkelactiviteten en wordt Mats Jansson de voorzitter van de raad van commissarissen. “Hopelijk komen er aan de top nog Belgen bij”, aldus Thijs.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!