Curbside breidt uit dankzij groeigeld

Curbside gaat zijn innovatieve afhaaldienst landelijk uitrollen. Dit doet de startup na investeringen door een externe partij. De dienst is vooralsnog alleen beschikbaar in San Francisco.

Curbside stelt klanten van aangesloten winkels in staat hun online bestelling direct buiten de winkel op te halen. Klanten gebruiken de Curbside-app om hun bestelling te plaatsen. Deze ligt vervolgens buiten klaar tegen de tijd dat zij bij de winkel arriveren. Hierdoor hoeven zij de winkel niet in en hoeven zij ook niet in een wachtrij te staan. De dienst kost de gebruiker niets. Curbside verdient zijn geld middels een kleine commissie per verkocht product.

Volgens Curbside ceo Jaron Waldman ligt de kracht van de dienst in de buitenwijken. “Het programma doet het goed in de binnenstad van San Francisco, maar doet het nog beter in de buitenwijken.” Volgens Waldman wordt deze doelgroep vaak overgeslagen door leveranciers van on-demand diensten.

Curbside haalde onlangs 25 miljoen dollar op aan investeringen. Dit bedrag wil de startup gebruiken voor een uitrol in vijftien grote steden in de Verenigde Staten. “Daarbij mikken we op de minder dure omgevingen. Onze dienst doet het goed bij consumenten die geen vijf of tien dollar uittrekken voor een sameday-delivery.”, aldus Waldman.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!