Facebook zet een nieuwe stap in e-commerce door webshops te integreren in Facebook-pagina’s. Consumenten kunnen daar product vinden en direct iets aanschaffen, zonder dat ze de sociaalnetwerksite verlaten. Dat zegt productmarketingmananager Emma Rodgers tegen BuzzFeed News.
De ‘mini-webshops’ bevinden zich nu nog in de testfase. Sommige Facebook-pagina’s beschikken echter al over een koopknop, die consumenten in staat stelt tot en met de afrekening binnen Facebook te biljven. “Met het winkelgedeelte op de pagina geven we bedrijven nu de mogelijkheid om hun producten direct op hun pagina te presenteren”, aldus Rodgers.
Als de webshops breed uitgerold worden kan dat volgens BuzzFeed de rol van e-commerce veranderen, omdat retailers Facebook dan niet alleen inzetten om hun consumenten te informeren, maar ook om rechtstreeks aan hen te verkopen. Eerder introduceerde het platform al koopknoppen in posts en advertenties.
Directeur Eric van Hall van Mediaweb liet eerder dit jaar in EtailTrends weten nog niet honderd procent overtuigd te zijn van de koopknoppen. “Social media zijn juist sterk in de oriëntatiefase van de klantreis", stelt hij. “Daarom, vermoed ik, gaat zo'n buy button vooral bij impulsaankopen werken.”
Reacties 0