Supermarktketen Emté heeft zijn omzet in het eerste halfjaar met 0,2 procent zien afnemen. De identieke consumentenomzet nam weliswaar met 0,7 procent toe, maar daarmee werd de markt niet bijgehouden. Dat laat moederbedrijf Sligro Food Group donderdag weten.
Emté zette in de eerste zes maanden van dit jaar 415 miljoen euro om, één miljoen minder dan in 2014. Het bedrijfsresultaat groeide echter van nul naar vijf miljoen euro.
Sligro Food Group zag de trend voor Emté in de loop van het tweede kwartaal verbeteren. De macro economische indicatoren duiden volgens bestuursvoorzitter Koen Slippens op verder herstel in de Nederlandse markt. “In het supermarktkanaal zien we dat al terug en is de omzetontwikkeling verder aangetrokken.”
De totale omzet van Sligro Food Group nam met 1,1 procent toe naar 1,27 miljard euro, dankzij een omzetstijging van zijn foodservicetak van 1,8 procent. Zowel het bedrijfsresultaat als de nettowinst viel twee miljoen hoger uit, respectievelijk op 37 miljoen en 29 miljoen euro.
Het foodconcern laat verder weten dit najaar de eerste pilotwinkels van Emté 3.0 te introduceren. De huidige generatie winkels is naar eigen zeggen na zeven jaar namelijk toe aan een update. Sligro 3.0 werd vorig jaar al geïntroduceerd, waarbij vooral is ingezet op meer marktbeleving.
Reacties 0