​Laatste C1000-winkels sluiten hun deuren

De laatste vestiging van C1000 sluit zaterdag zijn deuren om te worden omgebouwd tot Jumbo. De winkel in Ulft is de laatste in een rij van 275 vestigingen, nadat eerder al 155 winkels van Super de Boer werden omgebouwd.

Vrijdag zijn nog drie vestigingen van C1000 geopend. Behalve de supermarkt in Ulft zijn ook de winkels van Didam en Bergen op Zoom nog operationeel. Die vestigingen worden na vrijdag echter gesloten.

Jumbo heeft ruim tweeënhalf jaar over de ombouwoperatie gedaan. 16 januari 2013 ging de eerste tot Jumbo omgebouwde winkel open. De winkel in Ulft opent op 18 augustus weer zijn deuren. Het hoofdkantoor van C1000 is al geruime tijd opgedoekt en doet dienst als servicecenter voor Jumbo. Bezoekers van de webwinkel van C1000 worden tegenwoordig automatisch doorverwezen naar Jumbo.com.

Groothandel Kooistra.com is begonnen met de verkoop van honderden pallets vol overgebleven producten van C1000, zegt eigenaar Eric Kooistra tegen Distrifood. De producten worden verkocht in winkels van Maxx in Assen, Groningen en Leek. "C1000 had in het distributiecentrum nog een behoorlijke partij eigen merk staan, die snel van de hand gedaan moest worden, aangezien ze het dc ook op korte termijn op moeten leveren."

Met het sluiten van de laatste winkel in Ulft wordt volgens Jumbo een belangrijk hoofdstuk in de Nederlandse supermarktgeschiedenis afgesloten. “Wij kijken met respect terug op een prachtig supermarktbedrijf en we zullen waardig afscheid nemen”, beloofde ceo Frits van Eerd.

Plus-ceo Jan Brouwer was tussen 1981 tot 2006 in dienst van Schuitema, dat in die periode eigenaar was van supermarktorganisatie C1000. Onder zijn leiding groeide de formule uit tot een keten van ruim vierhonderd supermarkten met zo’n vier miljard euro omzet en een marktaandeel van vijftien procent. ‘Mister C1000’ betreurt het einde van de formule tot op de dag van vandaag, zo liet hij onlangs weten tegenover Levensmiddelenkrant. “Het verdwijnen van C1000 doet pijn, veel pijn. Het was één van de mooiste en sterkste merken in de supermarktbranche.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!