Adriana Hoppenbrouwer is aangesteld als marketingdirecteur van HEMA. Ze komt over van V&D, waar ze nog geen twee jaar in dienst was. Dat meldt Marketing Online.

Hoppenbrouwer wordt bij V&D opgevolgd door Kim Kleine Staarman. Zij was al marketingmanager van La Place en wordt vanaf 1 augustus ook verantwoordelijk voor de marketing van V&D.

V&D maakte eerder deze maand bekend zijn directie terug te brengen van negen naar vier leden. De directieleden voor HR, logistiek, e-commerce, IT en ook marketing werden daarbij uit hun functie gezet. Nico Wartenbergh, de afgelopen twee jaar cio bij V&D, was al vertrokken naar Rituals.

Hoppenbrouwer is bij HEMA de opvolger van Anne-Gien Haan, waar ruim een jaar terug afscheid van werd genomen. Haar vertrek was volgens Adformatie het gevolg van toenmalig ceo Ronald van Zetten, die niet meer communiceerde met zijn marketingteam en zelf beslissingen nam. Het vakblad meldde destijds dat het intern 'oorlog' was bij HEMA.

De retailer nam het afgelopen anderhalf jaar afscheid van financieel directeur Ad Walter, logistiek directeur Alex Jonker, inkoopdirecteur Wilma Veldman en verkoopdirecteur Machiel Lagerweij, terwijl ook Van Zetten zelf is opgestapt. Verder vertrokken hoofd personeelszaken Iman Eddini en e-commercemanager Boudewijn van Nieuwenhuijzen recent bij de winkelketen. Van het oude directieteam is alleen inkoopdirecteur Rob Heesen nog over.