​Financiële injectie voor nieuwe online shopassistent

De Amerikaanse startup Scratch heeft afgelopen week 3,6 miljoen dollar opgehaald bij verschillende investeerders. De app helpt zijn gebruikers in hun zoektocht naar bepaalde producten.

Scratch is een online en mobiele shoppingdienst die gebruikers tips laat ontvangen van personen die aan de andere kant van de service met hun meedenken. Daarbij richt de app zich met name op normale verzoeken, over producten als kleding. In de afgelopen maanden zijn er diverse soortgelijke apps gelanceerd, waaronder Magic, Operator en Fetch. Deze richten zich voornamelijk op niet alledaagse verzoeken.

Gebruikers van de app geven hun wensen door via een kort bericht. Dit kan een gesproken of tekstbericht zijn. Hun verzoek wordt vervolgens opgepakt door een medewerker van Scratch. De verzoeken kunnen variëren van kleding en cadeaus tot artikelen voor in huis.

Scratch hanteert dezelfde prijzen als retailers voor de levering van producten. Mocht de gebruiker het artikel binnen dertig dagen na aanschaf ergens anders goedkoper vinden, dan krijgt hij het prijsverschil terug. Scratch verdient geld aan elke transactie die het verzorgt voor merken en retailers waarmee ze samenwerken. Momenteel zijn dit er al ruim honderd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!