'Tinder voor fashion' haalt groeigeld op

De Britse shoppingapp Mallzee heeft 2,5 miljoen Britse pond (3,5 miljoen euro) aan investeringen opgehaald. Dit bedrag wordt gebruikt om het aantal gebruikers te doen stijgen naar één miljoen aan het einde van het jaar. Momenteel telt de app enkele honderdduizenden gebruikers.

Mallzee is bekend vanwege de techniek van de app, die hetzelfde is als die van de bekende datingapp Tinder. Gebruikers krijgen steeds een afbeelding voorgeschoteld. Door deze afbeelding naar links te swipen wordt deze opgeslagen. Swipet de gebruiker naar rechts, dan verdwijnt de afbeelding. De techniek achter de app onthoudt de voorkeuren van de gebruiker en toont nieuwe afbeeldingen op basis van de afbeeldingen die de gebruiker naar links swipet. Zo krijgt de gebruikers steeds vaker producten te zien die aansluiten bij zijn voorkeur.

De getoonde producten kunnen direct online gekocht worden via samenwerkende retailers en merken. In totaal bevat de app ruim een miljoen producten, afkomstig van 150 retailers en merken. De app is beschikbaar in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Momenteel is 75 procent van de gebruikers afkomstig uit het Verenigd Koninkrijk.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!