Wasbar is overgenomen door Top Brands, eigenaar van de Belgische en Franse filialen van Pizza Hut. In Europa kan de formule in theorie doorgroeien naar duizend vestigingen, vertelt ceo Stef Meulemans tegen De Tijd.
De Belgische onderneming beschikt vooralsnog over drie vestigingen, waar klanten onder het genot van een drankje de was kunnen doen. De keten boekt inmiddels een omzet van negenhonderdduizend euro, maar is door vele investeringen nog niet winstgevend. “Om verder te groeien is meer kapitaal nodig”, zegt mede-oprichter Dries Henau.
De nieuwe eigenaar wil het concept verbeteren en daarna zowel nationaal als internationaal uitrollen. Vooral op het gebied van voedsel liggen er volgens Meulemans nog kansen. “Nu is het aanbod voeding vrij beperkt. Wij willen het uitbreiden.”
Top Brands wil volgend jaar de eerste vestigingen in Frankrijk openen, waar het bedrijf ruimte ziet voor 150 tot tweehonderd filialen. Als Wasbar daar aanslaat, komen ook de omringende landen van België en Zuid-Europa aan de beurt.
Reacties 0