Het Franse Générale De Téléphone werkt aan een nieuwe conceptstore met technologische snufjes. Hiervoor werkt de retailer in telefoonaccessoires samen met Mood Media.
De nieuwe ‘mood’-winkel staat in het teken van een zintuiglijke en interactieve beleving. Hiertoe ontwierp en installeerde Mood Media verschillende geluids- en video-oplossingen die de winkelbeleving van de klant moeten versterken.
De conceptstore is onder meer voorzien van een interactief display. Op dit display worden alle verbonden producten getoond. Alle deze artikelen staan op afzonderlijke schappen en zijn toegankelijk voor klanten. Middels een RFID-verbinding start er op het display een video over het product dat de klant van het schap pakt. Deze geeft hen vervolgens meer informatie over het product.
Het personeel in de winkel krijgt een op maat gemaakte app op hun smartphones geïnstalleerd. Deze maakt verbinding met een screen dat naar de ingang is gericht en informatie toont over producten en acties. De informatie op dit scherm is realtime aan te passen door het personeel.
De winkel is daarnaast voorzien van een Instagram-feed. Deze filtert afbeeldingen op #mood en toont deze op een screen. De feed wordt elke twee minuten bijgewerkt. Daarbij is er een op maat gemaakte afspeellijst die een weerspiegeling is van wat de winkel wil uitstralen. Deze speelt maandelijks meer dan achthonderd nummers af.
De eerste ‘mood’-winkel opende dit jaar zijn deuren in Bordeaux. Dit jaar komen daar nog veertien winkels bij, onder meer in Parijs, Tours en Dijon.
Reacties 0