Gebruikers van de catalogus-app van IKEA kunnen virtueel een kijkje nemen in een aantal keukens. De nieuwe ‘Walk in the room’-functie maakt het mogelijk om deze roomsets in 360 graden te bekijken.
De nieuwe catalogus van IKEA valt volgende week op de mat van miljoenen Nederlandse huishoudens. Net als voorgaande jaren geldt de app daarbij als het digitale verlengstuk van de gedrukte versie, laat de Zweedse meubelketen weten.
IKEA past al sinds 2012 augmented reality toe in zijn catalogus, waardoor gebruikers van de app producten virtueel in hun woonkamer kunnen plaatsen. In de catalogus van 2016 zijn vierhonderd producten geschikt voor deze functie. Verder kunnen consumenten in de app meer dan vijftig nieuwe video’s vinden en productfoto’s eenvoudig delen via social media.
Het centrale thema van de catalogus is dit jaar ‘Aandacht maakt alles mooier’. IKEA laat er onder meer enkele nieuwe designcollecties in zien, nadat eerder dit jaar werd aangekondigd dat het aantal nieuwe en tijdelijke collecties aanzienlijk wordt verhoogd. “Veel mensen denken dat een nieuwe IKEA-catalogus het enige moment per jaar is waarop we nieuwe collecties lanceren, maar dat gaan we het hele jaar door doen”, aldus communciation & interior design manager Richard La Graauw.
Bekijk op RetailWatching een video over de totstandkoming van de catalogus en bijbehorende app.
Reacties 0