Personal shoppingservice Outfittery laat zijn klanten outfits bestellen via WhatsApp. Daarnaast kunnen klanten via de WhatsApp Stylecheck advies vragen aan circa honderd stijlexperts.
Mannen houden van techniek en efficiëntie, zegt oprichter Julia Bosch van Outfittery tegen de Duitse website One to One. “Daarom shoppen en communiceren ze steeds vaker via hun smartphone.”
Het concept is min of meer toevallig ontstaan, toen een stijlexpert van Outfittery een klant een foto van zichzelf via WhatsApp liet sturen, om hem vervolgens te adviseren. Met de Whatsapp Stylecheck kunnen klanten op elk moment foto’s van gewenste outfits, kledingstijlen of zichzelf sturen, waarna een Outfittery-stylist aan de slag gaat.
Steeds meer retailers maken gebruik van WhatsApp. Tot nu toe is dat vooral om te communiceren met klanten. Zo zet Wehkamp de chatapplicatie in om shoppers te adviseren en heeft Coolblue WhatsApp na een pilot uitgerold tot een volwaardig contactkanaal.
Reacties 0