De miljoenen kostende ombouwoperatie van Hunkemöller kan niet los gezien worden van de opkomst van Victoria’s Secret. De Nederlandse winkelketen gaf de afgelopen jaren zo’n vijftien miljoen euro uit aan de metamorfose van zijn vestigingen, meldt Het Financieele Dagblad.
Topman Philip Mountford zegt in Victoria’s Secret geen directe concurrent te zien, maar de twee retailers komen elkaar volgens het dagblad steeds vaker tegen. Zo had het Amerikaanse bedrijf al twee winkels op Schiphol, maar wordt komende maand ook een winkel op Amsterdam Centraal geopend. Daar krijgt Victoria’s Secret een vestiging in de nieuwe IJ-passage. Ook buiten Nederland, waaronder in Azië en het Midden-Oosten, treffen de twee lingerieketens elkaar steeds vaker.
De verkoop van Hunkemöller door de huidige Franse eigenaar PAI Partners lijkt ondertussen rond. Sycamore Partners koopt de keten voor naar verluidt 440 miljoen euro, waar PAI Partners nog geen vijf jaar terug 265 miljoen euro betaalde. De overname is nog niet bevestigd door de betrokken partijen.
Onder de Franse eigenaar is Hunkemöller is het winkelbestand uitgebouwd tot zeshonderd vestigingen in zestien landen. Daarnaast veranderde de keten van een onderbroekenwinkel in een luxueuze lingerieketen. Op RetailWatching werd eerder dit jaar uitgebreid stilgestaan bij de transformatie van het winkelbedrijf.
Reacties 0