Lidl heeft plannen om e-commerceactiviteiten op te zetten en uit te rollen in Nederland. Dat laat de supermarktketen weten in een vacature voor een senior manager online.
Lidl is op zoek naar een ‘spin in het online web’, die verantwoordelijk wordt voor alle content op Lidl.nl. De senior manager online gaat volgens de keten een belangrijke rol spelen op e-commercegebied.
De Duitse supermarktketen opende vorig jaar al een Nederlandse webshop waarop klanten exclusieve wijn aan kunnen schaffen. Lidlwijnen.nl is sinds een halfjaar aangesloten bij Thuiswinkel.org, weet Twinkle. Lidl verkoopt in daarnaast al jaren vakantiereizen via Lidl-reizen.nl.
In zijn thuisland werd vorig jaar nog een webshop met artikelen als cosmetica, wasmiddel, koffie en wijn geopend. Daarnaast denkt de retailer erover om in Groot-Brittannië van start te gaan met een wijnwebshop en sloot de Belgische tak zich onlangs aan bij BeCommerce, een zusterorganisatie van Thuiswinkel.org. Welke plannen Lidl met zijn e-commerceactiviteiten in ons land heeft, is nog onduidelijk. "Voor e-commerce geldt dat wij momenteel alle ontwikkelingen op de voet volgen", laat een woordvoerder desgevraagd weten.
De online boodschappenmarkt in ons land was vorig jaar goed voor 450 miljoen euro, 55 procent meer dan een jaar eerder. Een groot deel van de markt is in handen van Albert Heijn, terwijl Jumbo sinds de lancering van zijn webwinkel eind vorig jaar al zo’n honderd pick-up points opende. Ook Spar, Hoogvliet, Deen en Coop investeren flink.
Verder kondigde Picnic eerder deze maand aan van start te gaan met gratis bezorging en een laagste prijsgarantie. Inkooppartner en facilitair dienstverlener van de startup is supermarktketen Boni. Volgens retailexpert Ton Bos zou dat kunnen betekenen dat Picnic het antwoord is van inkooporganisatie Superunie op het snelgroeiende marktsegment. “Picnic zou het (vooral logistieke) vehikel en kenniscentrum kunnen zijn waar alle Superunie-leden online gaan samenwerken”, stelt hij in een blog.
Reacties 0