Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Business of Fashion, Digiday, Forbes, Branding Strategy Insider en De Tijd.
Net-niet-luxe, net-niet-rendabel
Fashionlabels die zich positioneren als luxelabels, maar wel enigszins betaalbaar zijn, waren lange tijd succesvol. Afgelopen week publiceerden echter zowel Michael Kors als Kate Spade en Coach teleurstellende cijfers. Zijn dergelijke labels aan het einde van hun levensboog?
Bron: Business of Fashion http://bit.ly/1J4f1nu
Instagramification
Cosmeticaretailer Benefit Cosmetics hoort bij de ’millionaires club’, de benaming voor merken met meer dan een miljoen volgers op Instagram. De retailer zet zijn geld letterlijk op dit kanaal, want het groeit de spuigaten uit, aldus de marketingdirecteur.
Bron: Digiday http://bit.ly/1TAqExK
Tijd is geld
Tijdsbesparing is voor de huidige consument even relevant als personalisatie, betoogt Bryan Pearson in een blog op Forbes. Met een mobiel bestel- en betaalsysteem geeft een retailer een onnavogbare brand experience. Geloof je het niet? Vraag het dan maar aan Starbucks.
Bron: Forbes http://onforb.es/1J4g3Ql
Zo doe je dat
Nike heeft met zijn Just do it-campagne misschien wel één van de invloedrijkste campagnes rond een sportmerk neergezet. Jerome Conlon weet hoe dat allemaal tot stand kwam. Hij was er namelijk bij.
Bron: Branding Strategy Insider http://bit.ly/1NupexK
In de rij
Beate Uhse heeft de weg omhoog gevonden. Niet alleen in Nederland, maar vooral in België, zegt ceo Serge van der Hooft. “Bij een opening van een nieuwe shop zien we een rij Vlaamse mama's met de kinderwagen aanschuiven. Dat hadden we nog nooit gezien in Nederland.”
Bron: De Tijd http://bit.ly/1MrKEOU
Reacties 0