​Zalando voegt WhatsApp toe aan klantenservice

Zalando heeft een succesvolle pilot met WhatsApp in ons land afgesloten. De etailer bekijkt de mogelijkheden om de chatapplicatie uit te rollen, meldt Twinkle.

In zijn thuisland experimenteert de etailer eveneens met de chatapplicatie, zo melden Duitse media. Zalando voorziet klanten via WhatsApp van stijladvies.

Landgenoot Outfittery doet datzelfde, zo bleek onlangs. Via de WhatsApp Stylecheck kunnen Outfittery-klanten advies vragen aan circa honderd stijlexperts. Klanten kunnen op elk moment foto’s van gewenste outfits, kledingstijlen of zichzelf sturen, waarna een Outfittery-stylist aan de slag gaat.

WhatsApp is voor Zalando’s personal shoppingservice Zalon een handig middel om klanten van een nieuwe outfit te voorzien. De etailer lanceert deze dienst binnenkort ook in ons land. De webwinkel wil niet langer alleen een online marktplaats zijn met een ruim aanbod, maar ook klanten trekken die weten dat Zalando de nieuwste trends kent en advies kan geven over bijpassende items.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!