Zalando stopt met stylingdienst Zalon. Wel zegt de fashionretailer een soortgelijke dienst te integreren in het Zalando Plus-programma.
De fashionretailer heeft deze week een stop gezet op nieuwe klanten voor de personal shoppingservice. Per 1 oktober wordt de dienst opgeheven in Nederland, Duitsland en Zwitserland. In België, Oostenrijk en Zweden gaat de stekker er op 1 augustus al uit. Wel laat het bedrijf los dat het aan een nieuwe personal shoppingservice werkt op Zalando Plus, 'waardoor je binnenkort weer kunt profiteren van de expertise van onze stylisten'.
De fashionretailer heeft in plaats van Zalon nu andere manieren om klanten aan zich te binden. Via socialmediakanalen, Get The Look-opties van designers en persoonlijke aanbevelingen (op basis van eerder koopgedrag) zegt het bedrijf nu voldoende kanalen te hebben die voldoen aan de inspiratiebehoefte van klanten.
Zalando werd in 2015 in Duitsland gelanceerd. Een jaar later was Nederland aan de beurt.
Reacties 0