​Ahold werkt aan nieuwe versformule in de VS

Ahold lanceert in de Verenigde Staten binnenkort de nieuwe versformule bfresh. In Boston wordt de eerste winkel geopend, meldt de website SupermarketNews.

Bfresh mikt op jonge consumenten die verse en organische producten willen kopen. De winkel wordt groter dan vestigingen van zusterformule Everything Fresh, waarbij de vloeroppervlakte duizend vierkante meter beslaat. Het filiaal komt in een winkelgebied waar zich veel bars en restaurants bevinden. Ook foodretailers als Trader Joe’s en Whole Foods hebben er een winkel. Ahold geeft geen commentaar, maar laat via posts op social media weten dat het concept geen prijspromoties kent.

Ahold is al in Amerika actief met formules als Stop & Shop en Giant. De Verenigde Staten vormen met 5,4 miljard euro de grootste markt van Ahold. Het concern zag er zijn omzet in het tweede kwartaal met 22,5 procent stijgen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!