Zelflerend billboard reageert op gelaatsuitdrukking

M&C Saatchi heeft een billboardcampagne getest waarbij wordt gewerkt met artificial intelligence. De beelden op de posters varieerden afhankelijk van de gemoedstoestand van de voorbijganger.

De posters zijn hiervoor uitgerust met een camera die de betrokkenheid van de voorbijganger meet op het moment dat deze naar de content kijkt. Vervolgens wordt de content aangepast, afhankelijk van of de voorbijganger vrolijk, verdrietig of neutraal kijkt. Dit doet de poster overigens alleen wanneer de voorbijganger naar de poster kijkt. Kijkt de voorbijganger niet, dan verandert er niets aan het beeld.

Het Britse advertentiebureau gebruikte de interactieve posters in verschillende bushokjes in Londen. Gedurende de pilotperiode werden meer dan 42 duizend interacties met passanten gemeten. Bekijk een video van de billboards op RetailWatching.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!