Automatische extensie in Google Shopping

Google Shopping laat adverteerders geen eigen promotieteksten meer maken voor productvermeldingen in zoekopdrachten. De zelfgemaakte teksten bij de advertenties worden vervangen met automatische extensies, die bij de zogenoemde Product Listing Ads worden getoond.

Het is Google opgevallen dat promotieteksten regelmatig worden gebruikt om speciale aanbiedingen of gratis verzending onder de aandacht te brengen. De internetreus heeft daarom besloten om automatische extensies toe te passen voor advertenties in Google Shopping.

Google laat weten dat de extensie zonder extra inspanning of kosten wordt weergegeven. De getoonde informatie komt voort uit de instellingen en datafeeds van adverteerders in het Google Merchant Center, waar retailers hun productgegevens kunnen uploaden voor Google Shopping. Dit zorgt dat informatie over gratis verzending en prijsverlagingen automatisch getoond wordt aan kopers.

Volgens het concern tonen tests aan dat webshoppers de automatische extensies prefereren boven promotieberichten. Ze zouden adverteerders daarnaast meer kliks opleveren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!