Het is een misvatting dat alles al via het web gaat en daar niets meer verdiend kan worden. Dat zegt Hubert Deitmers van een tweede investeringsfonds voor internetbedrijven, dat hij met theaterproducent Joop van den Ende begint.
Het fonds ziet groeikansen in internetbedrijven, zegt Deitmers in De Financiële Telegraaf. “In de Nederlandse retail bijvoorbeeld wordt nog maar zo’n vijf procent online verkocht, als je reizen en tickets voor theater en festival buiten beschouwing laat”, zegt hij.
Er ligt volgens de investeerder een enorme markt te wachten. Ook het onderwijs en de financiële en medische wereld trekken zijn aandacht. “Hele sectoren gaan op zijn kop.” Deitmers wil er niet alleen bij zijn als dat gebeurt, maar de vernieuwingen ook stimuleren. “Ik zie geen reden waarom de vijf procent in online verkopen niet op zijn minst zou verdubbelen in de komende drie, vier jaar.”
Het fonds van Deitmers en Van den Ende beschikt nu nog over 107 miljoen euro, maar zal naar verwachting vol gaan lopen met kapitaal van andere partijen. Onder meer het European Investment Fund en Nederlandse ondernemers als Drukwerkdeal-oprichter Marco Aarnink stapten al in.
Reacties 0