Ontwikkelaar IndoorAtlas heeft een nieuwe technologie geïntroduceerd die winkelen in winkelcentra gemakkelijker moet maken. De nieuwe instore navigatietechniek is gebaseerd op de magnetische tekening van een winkelcentrum.
“Elk winkelcentrum heeft een eigen magnetische indeling”, aldus Aaron Liao, directeur ontwikkeling bij IndoorAtlas. “Dit is afhankelijk van de hoeveelheid staal en metaal in het gebouw, maar ook hoe het winkelcentrum is opgebouwd en ingedeeld.” Volgens Liao is elk winkelcentrum uniek en krijgt het hierdoor een eigen magnetische tekening.
De navigatietechnologie maakt gebruik van het interne kompas van de smartphone. Hiermee bepaalt de software op welke plaats de gebruiker zich in het gebouw bevindt, waarna het een exacte route naar het gewenste product kan tonen. IndoorAtlas toont de route op productniveau. Voordat het zover is dient iemand echter handmatig in de software in te voeren waar alle artikelen zich bevinden. Doordat de techniek niet werkt met beacons, hoeven gebruikers niet constant hun bluetooth-verbinding aan te hebben staan.
Bekijk een video van de technologie op RetailWatching.
Reacties 0