​Lidl verduurzaamt volledig vleesassortiment

Lidl stapt als eerste supermarkt volledig over op vlees met het Beter Leven-keurmerk. De extra kosten voor de diervriendelijkere productie worden niet doorberekend aan klanten, aldus de discountketen.

“We investeren hier zelf fors in”, verklaart Marlijn Somhorst, manager corporate social responsibility in het Algemeen Dagblad. “Door ons beperkte assortiment doet de klant automatisch duurzamer boodschappen als we een hele productgroep verduurzamen.” De prijsvechter stapte eerder al onder meer over op weidemelk.

Het Beter Leven-keurmerk wordt toegekend door de Dierenbescherming. Directeur Frank Dales reageert verheugd op de stap van Lidl. ”Lidl laat als eerste landelijke supermarkt zien dat zij haar verantwoordelijkheid serieus neemt.” Ook Wakker Dier is positief. “Dit is waar we naartoe willen: dat supermarkten met elkaar gaan concurreren wie de diervriendelijkste is.”

Supermarkten waaronder Albert Heijn en Jumbo stapten eerder over op kippenvlees waarbij de dieren meer ruimte krijgen. Dit vlees komt volgens de Dierenbescherming echter niet in aanmerking voor het Beter Leven-keurmerk.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!