De Nederlandse bloemenstartup Bloomon heeft een investering van 3,5 miljoen euro aangetrokken. INKEF Capital, Partech Ventures en een anonieme partij uit de bloemensector nemen de kapitaalinjectie voor hun rekening.
Bloomon bezorgt op abonneebasis bloemboeketten thuis, die zijn samengesteld door stylisten. “Deze investering helpt ons om de komende twee jaar onze doelstelling te behalen om een miljoen bossen bloemen te bezorgen”, zegt oprichter Patrick Hurenkamp.
Bloomon wil daarnaast verder uitbreiden naar het buitenland. De bloemenaanbieder is al actief in Duitsland en België en er staan meer landen op stapel, aldus Hurenkamp tegen Z24. Welke dat zijn, kan hij nog niet zeggen.
Hurenkamp heeft net als mede-eigenaar Koen Thijssen een verleden bij Rocket Internet, aandeelhouder van HelloFresh. Deze maaltijdaanbieder werkt eveneens op abonnementsbasis. Het idee voor Bloomon komt bewust en onbewust bij HelloFresh vandaan, erkent Hurenkamp. “Hellofresh voorziet in een behoefte waar de supermarkten niet in voorzien. Wij ook.”
Bloomon is één van de RetailRookies die in het septembernummer van RetailTrends in de schijnwerpers staan. Patrick Hurenkamp gaat daar verder in op de ontwikkeling en ambities van het concept. Het septembernummer verschijnt 11 september. Klik hier voor informatie over een abonnement.
Reacties 0