Rebecca Minkoff voorziet haar winkels graag van technologische snufjes en de nieuwste flagshipstore is daar geen uitzondering op. Alleen de oppervlakte van de winkel in Los Angeles is indrukwekkend: bijna 4300 vierkante meter aan fashion en schoenen.
Om te zorgen dat klanten zich niet overweldigd voelen door die grootte en de vele gadgets, kunnen ze bij binnenkomst gelijk een drankje bestellen. Op een touchscreen weliswaar, maar de retailer hoopt hen hiermee een welkom gevoel te geven. Via hetzelfde scherm kan de shopper een selfie maken en alvast producten selecteren om te passen. Een medewerker legt de kleding klaar in een paskamer en de klant krijgt bericht op zijn smartphone wanneer dat gebeurd is.
De paskamers zelf zijn voorzien van touchscreens, waarmee de shopper een andere maat of bijpassende accessoires kan opvragen. Om een duidelijk beeld te geven van de outfit kan de verlichting naar vier variaties worden aangepast. De kleding kan worden opgeslagen voor het geval de klant nog even over wil nadenken. Wie al overtuigd is, kan in de paskamer afreken via een zwaaibetaling.
Voor het menselijke tintje in deze technologische snoepwinkel zijn stylisten aanwezig. Achterin de winkel is ruimte voor events, zoals exposities. Op dit moment zit er een pop-up yogastudio. In het naastgelegen pand heeft ceo en 'de broer van' Uri Minkoff een winkel geopend voor mannen, die er ook mag zijn.
Reacties 0