Sportmerk Under Armour opent volgend jaar een eigen winkel in één van de grote steden van ons land. Dat zegt de Europese marketingdirecteur Chris Carroll in Het Financieele Dagblad.
De eerste shop-in-shop opende afgelopen weekend al in de Bijenkorf in Rotterdam. Het merk komt ook in de andere filialen van de Bijenkorf te liggen. De nieuwe shop-in-shopformule vormt naar eigen zeggen de start van de verdere uitrol van zijn retailstrategie.
Under Armour wil dat zijn producten over twee jaar in alle grote Nederlandse steden liggen. Hoewel er al sponsorcontracten zijn gesloten met onder meer voetbalclub AZ en het beachvolleybal, gaat het Amerikaanse sportmerk volgend jaar pas echt van start. “Na een voorzichtige start in Nederland is 2015 onze coming out party, 2016 is het jaar van de hard launch”, aldus Carroll.
In eigen land is Under Armour inmiddels al uitgegroeid tot het grootste sportmerk na Nike, door Adidas voorbij te streven met de verkoop van schoenen en kleding. Daarnaast opende het merk vorig jaar alleen al zo’n vijftig vestigingen in China.
Reacties 0