'Albert Heijn overweegt Chinese webwinkel'

Albert Heijn opende deze week korte tijd een eigen webwinkel op het platform Tmall.com van Alibaba. De supermarktketen vulde die met producten als multivitaminen en zwangerschapsolie. Concrete verkoopplannen zijn er echter niet, zegt een woordvoerder in Het Financieele Dagblad.

De link ah.tmall.hk is nog altijd actief, maar is niet langer gevuld met artikelen. Albert Heijn zegt alle opties open te houden en dat de stap gezien moet worden ‘in het kader van innovatie en ontwikkeling’.

Er bestaat echter niet zoiets als een proefwinkel, reageert een Nederlander die actief is in de Chinese e-commercesector. “Pas als je 25 duizend euro hebt gestort bij Tmall Global, kun je er een winkel openen.” Hij stelt dat de retailer de opening wellicht uitstelt tot koning Willem-Alexander en koningin Máxima in oktober een staatsbezoek brengen aan China.

Nederlandse retailers als G-Star, Flinders en Holland at Home zijn al via Tmall Global actief in China. Alibaba praat met verschillende grote Nederlandse retailers over hun aansluiting bij het platform, zo liet directeur international e-commerce Ken Ardali van Alibaba onlangs weten in EtailTrends. “Ik kan op dit moment geen namen noemen, maar er komen wel degelijk ontwikkelingen aan.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!