âDe toekomst van televisieâ, vindt Apple-topman Tim Cook uiteraard. Maar is zijn vierde generatie Apple TV ook de toekomst van online winkelen? Gilt denkt van wel.
Gilt is een online modeverkoper, die in 2007 het levenslicht zag. Consumenten moeten eerst lid worden om de kleding te kunnen zien, net als bij de websites van Vente-Exlusive.com en Vente-privee. De etailer verkoopt artikelen uit de overstock van luxemerken met extreme kortingen. Eerst alleen via zijn website, toen ook via mobiele apps en Facebook en binnenkort dus eveneens via de televisie.
Gilt heeft een nieuwe app ontwikkeld die te downloaden is in de speciale App Store van de nieuwe televisie van Apple. âWe geloven dat de nieuwe Apple TV kleding kopen vanuit huis nog aantrekkelijker maaktâ, aldus ceo Michelle Peluso. En volgens Marketing Land wel zo:
Gebruikers van de Apple TV kunnen dankzij de vernieuwde afstandsbediening scrollen of swipen door allerlei kledingcategorieën en vervolgens productdetails bekijken voor specifieke items. Bovendien is de afstandsbediening voorzien van een ingebouwde microfoon, waardoor hij waarschijnlijk ook met de stem kan worden aangestuurd. Siri staat klaar om te helpen.
Thuisshoppers krijgen een carrousel te zien zoals bij iTunes, maar dan vol met kleding van luxemerken. Naast informatie over prijzen en maten is er ook ruimte voor een prominente koopknop, zowel tijdens het bekijken van de carrousel als een individueel product. Met één druk op de afstandsbediening kunnen consumenten de producten rechtstreeks vanuit de tv-app bestellen. Hoe de betaling vervolgens plaatsvindt is niet helemaal duidelijk, maar zal waarschijnlijk niet veel verschillen van betalingen via de iPhone.
Gilt is vooralsnog de enige etailer waarvan duidelijk is dat hij een speciale app heeft gemaakt voor de Apple TV. Of ook Nederlandse consumenten met het nieuwe toestel, dat vanaf volgende maand te koop is, kunnen shoppen is niet zeker. Gilt verzendt in ieder geval al sinds 2011 zijn producten ook naar Nederland, voor een bedrag van 19,95 dollar. Of de helft van dat bedrag als meer dan honderd dollar wordt uitgegeven. En daar zit je natuurlijk al snel aan met merken als Dolce & Gabbana, Louis Vuitton en Prada.
Reacties 0