​EBay werkt aan 'retailvriendelijk' puntensysteem

Retailers die hun producten verkopen via eBay worden straks niet langer afgerekend op zaken die buiten hun invloed vallen. Dat heeft ceo Devin Wenig van de handelssite laten weten.

Het ratingsysteem is belangrijk voor retailers, omdat hun zichtbaarheid in zoekresultaten afhangt van het aantal punten en de feedback die consumenten geven. Vanaf 20 februari werkt eBay met een systeem dat objectiever en eenvoudiger moet zijn. Wanneer een product bijvoorbeeld door een logistieke partij te laat wordt bezorgd, terwijl de retailer het artikel tijdig had verstuurd, kunnen consumenten de verkoper niet meer negatief beoordelen. Daarnaast wegen retouren niet langer mee wanneer de verkoper dat proces goed heeft afgerond met zijn klant.

EBay hoopt met het nieuwe ratingsysteem meer retailers te trekken die hun producten aanbieden via de marktplaats. “Dit systeem neemt veel stress weg bij retailers, zodat ze hun klanten beter kunnen bedienen”, aldus Wenig.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!