De Nederlandse shopping-app Yippie heeft zeshonderdduizend euro opgehaald bij een nieuwe investeringsronde. Dat geld wordt naar eigen zeggen gebruikt om een ‘vernuftige shopping-app te bouwen’, die komende herfst wordt gelanceerd.
Yippie is momenteel bekend als browserextensie, die consumenten tijdens het online shoppen attendeert op andere prijzen. Aangesloten retailers kunnen daarvoor automatisch en realtime een verbeterde deal presenteren. Yippie claimt dat er inmiddels zo’n 2700 winkels zijn aangesloten.
De nieuwe app moet ook offline shoppers de beste deal gaan tonen, zegt oprichter Maurice Kroon. Zijn bedrijf Yippie voert momenteel in samenwerking met vastgoedeigenaar Wereldhave en enkele retailers al een gesloten test uit met een bètaversie van de nieuwe applicatie in Hoofddorp. “Het geld gaan wij gebruiken om razendsnel de bouw van onze mobiele applicaties voor iOS en Android af te ronden”, aldus Kroon.
Yippie haalde eind vorig jaar al 147 duizend euro binnen. De nieuwe kapitaalinjectie is afkomstig van ‘een aantal gerenommeerde durfinvesteerders en ondernemers’. Welke partijen dat zijn wordt niet bekendgemaakt.
Reacties 0