Retailers kunnen met visible light communication (VLC) klanten tot op tien centimeter volgen en gericht aanbiedingen doen. De VLC-technologie maakt gebruik van onder meer ledverlichting. Dat biedt veel voordelen aangezien in winkels veel licht aanwezig is, zegt senior vice president Steve Lydecker van Acuity Brands Lighting in het septembernummer van RetailTrends.
De VLC-technologie maakt het mogelijk de positie van een klant nauwkeurig vast te stellen. “Binnen een tiende van een seconde wordt gelokaliseerd waar iemand zich bevindt en dit wordt acht keer per seconde ge-update”, aldus Lydecker, wiens bedrijf led-armaturen ontwikkelt.
Retailers kunnen een app van Acuity Brands Lighting integreren in hun eigen app, om klanten te volgen en consumentenpatronen te herkennen. Op die manier kunnen ze pottenkijkers buiten de deur houden, aldus Lydecker. "Het lijkt me als retailer niet goed om je data weg te geven aan derden als Google en Apple." Klanten kunnen op hun beurt met de app aan de hand van een boodschappenlijstje zo efficiënt mogelijk door de winkel navigeren of assistentie vragen.
Nu veel retailers overstappen op ledverlichting en de VLC-toepassing meenemen, ziet Lydecker steeds meer mogelijkheden ontstaan. In het septembernummer van RetailTrends gaat hij verder in op de technologie achter VLC en hoe VLC de strijd aanbindt met iBeacons. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.
Reacties 0