​Het beste van RetailWatching: week 39

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

De nieuwe look van Jeans Centre
Tieners die met hun moeder shoppen of veertigplussers die extra advies willen. Dat is doorgaans het publiek dat Jeans Centre trekt. De modeketen wil vooral de groep van 25 tot 35 jaar meer aanspreken. En wel met dit nieuwe winkelconcept.

Hoe de kunst van het inkopen verandert
De afdeling inkoop geldt al jaren als de drijvende kracht achter succesvolle retailers. Maar de chef inkoop, ooit geroemd vanwege zijn gave om trends te spotten, merkt steeds vaker dat zijn intuïtie door zijn werkgever wordt vervangen door algoritmes. Retailers vertrouwen steeds meer op rekenwerk dan het instinct van de inkoopdirecteur in een poging de achterblijvende verkopen en het veranderende winkelgedrag het hoofd te bieden.

Fysieke winkels hebben online nodig (en andersom)
Kennen we ze nog? Die mensen die zeggen dat niemand online zal kopen? En kennen we mensen die zeggen dat online de gehele retailmarkt gaat overnemen? Grappig ja, want online verstérkt offline.

Hoe Zeeman weer denkt te kunnen groeien
Zeeman is als familiebedrijf niet gefocust op winstmaximalisatie op de korte termijn. Toch is het nooit fijn als zowel je nettowinst als omzet terugloopt. Zelfs het imponerende winkelbestand van 1236 vestigingen liep in 2014 terug. Weliswaar met één winkel, maar Zeeman laat het er niet bij zitten. Er komen substantieel meer textielsupers door heel Europa. En het concern heeft meer ijzers in het vuur.

Waarom gemeenten massaal RetailDeals sluiten
Jan Meerman heeft de retail in zijn rol als voorzitter van Detailhandel Nederland en brancheorganisatie INretail de afgelopen twintig jaar drastisch zien veranderen. Geen ondernemer is alleen van de eigen winkel afhankelijk, maar ‘juist ook van de totale omgeving’, zegt hij. “Goede horeca, aantrekkelijke pleinen, parkeergelegenheden, een veilig gevoel. En als de gemeente dat te weinig in beeld heeft, heb je als ondernemer een probleem.”

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!