Digitale schappen zijn in veel winkels niet meer weg te denken. In Franse supermarkten zien klanten ze al jaren, terwijl Media Markt vorig jaar nog met een grootschalige uitrol van start ging in ons land. De elektronicaketen laat daarbij ook prijzen bij concurrerende (web)winkels zien, maar in de meeste gevallen blijft het bij digitale prijskaartjes.
Voor Kroger is dat niet genoeg, zo blijkt uit onderstaande video. De Amerikaanse supermarktketen heeft in eigen huis een nieuwe technologie ontwikkeld die verder gaat dan het tonen van prijzen. Met behulp van bluetooth kan het schap bijvoorbeeld een signaal afgeven of een tekstbericht sturen wanneer de klant een product voorbij loopt dat op zijn mobiele boodschappenlijst staat.
Verder denkt Kroger eraan een deel van het schap op te laten lichten, wanneer een klant aangeeft op zoek te zijn naar een specifiek product. Bovendien kunnen producten voorzien worden van informatie over allergieën, bijvoorbeeld via een herkenbaar logo bij glutenvrije producten. “Het is niet de vraag of het mogelijk is, maar wanneer”, zegt cio Christopher Hjelm.
Reacties 0