Winkels kunnen meer melkpoeder verwachten

Nutricia voert de productie van babymelkpoeder flink op om lege winkelschappen te voorkomen. De fabrikant gaat per jaar vijftig miljoen extra pakken produceren.

Nutricia kan hierdoor de leveringen aan Nederlandse winkels bijna verdubbelen. De fabrikant hoopt naar eigen zeggen dat de maatregelen helpen de rust op de winkelvloer te herstellen. Sinds het babyvoedingsschandaal in China in 2008 kampen retailers regelmatig met lege schappen, omdat consumenten babymelkpoeder hamsteren. Daarnaast is een illegale handel in babymelkpoeder ontstaan.

Om te voorkomen dat klanten misgrijpen, voerden Albert Heijn en Etos een maximum in van twee pakken per klant, terwijl een aantal Jumbo-ondernemers een ondergrens instelden voor de voeding. Klanten moeten eerst voor een minimumbedrag aan boodschappen doen voordat ze babymelkpoeder mogen aanschaffen. In een aantal gevallen kregen klanten met een Aziatisch uiterlijk geen babymelkpoeder mee, wat tot een berisping van het College voor de Rechten van de Mens leidde.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!