Adidas heeft samen met de Belgische 3D-printspecialist Materialise een geprinte zool ontwikkeld. Het is de eerste stap naar de sportschoen van de toekomst, meldt zakenkrant De Tijd.
Adidas wil in al zijn winkels perfect op maat gemaakte inlegzolen kunnen leveren. De sportretailer werkt daarvoor met Materialise aan een prototype. Het Futurecraft 3D-project meet aan de hand van een wandeling de voeten en loophouding van de consument. Vervolgens print het een op maat gemaakte zool in de winkel.
In de toekomst moeten er meerdere innovatieve projecten onder de Futurecraft-vlag worden opgezet. Adidas zoekt daarbij actief naar de samenwerking met partners als Materialise.
Grote concurrent Nike zei vorige week nog dat het een kwestie van tijd was tot consumenten thuis hun eigen sneakers printen. Coo Eric Sprunk wees als voorbeeld naar de productietechnieken die Nike gebruikt voor de eigen schoenencollectie Flyknit. Deze producten bestaan uit een minimaal aantal losse componenten, waardoor deze volgens hem bijna geschikt zijn om door consumenten thuis geprint te worden.
Reacties 0