​HelloFresh weet winst te maken in de Benelux

HelloFresh Benelux is er als eerste binnen de groep in geslaagd winst te boeken met zijn maaltijdboxen. “We weten nu dat het doenbaar is om hier een winstgevend model van te maken”, stelt oprichter Maartje Frederiks tegenover zakenkrant De Tijd.

HelloFresh boekte vorig jaar als geheel een negatieve bedrijfscashflow (ebitda) van 12,2 miljoen euro. In Nederland en België was de bedrijfscashflow over de eerste jaarhelft van zowel 2014 als 2015 positief, stelt Frederiks. “Dat is een primeur voor de groep.” Hoe de tweede jaarhelft eruit ziet, zegt zij echter niet.

Frederiks stelt dat eind dit jaar één procent van de Nederlandse gezinnen klant is bij HelloFresh. Volgende maand verhuist de Benelux-tak naar een andere locatie, omdat het personeelsbestand inmiddels is gegroeid van drie naar tachtig medewerkers. “Sinds de oprichting drie jaar geleden zitten we op een goede golf”, aldus de oprichter.

Frederiks durft niet te zeggen of de maaltijdbox de bezoeken aan de supermarkt drastisch beperkt en de vraag naar verse voeding vermindert. Supermarkten zullen volgens haar blijven bestaan, omdat een gezin ook producten als melk, koffie en wc-papier nodig heeft en die zitten niet in een maaltijdbox. “Er zullen altijd mensen zijn die zelf willen shoppen, die zelf willen kiezen wat ze vanavond eten.”

De oprichter zelf eet doordeweeks via HelloFresh en koopt in het weekend eten op de markt. “Mij zie je nog maar een keer peer maand of zo in een supermarkt.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!