​Facebook voorziet app van tools voor m-commerce

Facebook test een aantal toepassingen waarmee consumenten gemakkelijker kunnen shoppen via hun smartphone. M-commerce wordt volgens het platform namelijk nog niet echt omarmd door trage laadtijden en te veel stappen in het koopproces.

Facebook start de komende weken met een pilot waarbij consumenten in de app producten op één plek kunnen vinden, delen en aanschaffen. Het winkelgedeelte is te vinden in de feature favorieten. De partijen die deelnemen aan de pilot kunnen ervoor kiezen om dit onderdeel van de pagina te laten doorverwijzen hun eigen site of shoppers via de pagina aankopen te laten doen.

Een kleine groep bedrijven uit de Verenigde Staten gaat deze toepassing testen. Deze retailers zijn ook betrokken bij een pilot met mini-webshops die zijn geïntegreerd in hun Facebookpagina.



Het social media-kanaal test daarnaast met Canvas een nieuwe manier van adverteren. Een consument die op een Canvas-advertentie klikt, komt op een schermvullende pagina uit die snel laadt. Hier kan hij de verschillende producten bekijken en vervolgens doorklikken naar de webwinkel van de retailer. Facebook test Canvas sinds juni met een aantal partijen uit zijn thuismarkt en introduceert de toepassing binnenkort in ons land.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!