Designer Karl Lagerfeld stapt in e-commerce met een eigen webshop op Karl.com. De webshop is beschikbaar voor 97 landen, in vijf talen. ‘Inclusief Japans’, meldt ceo Pier Paolo Righi aan WWD.
Volgens de ceo speelt online al langer een significante rol bij het bedrijf, maar verwacht wordt dat Karl.com voor dubbele groeicijfers zal zorgen. Sinds 2012 verkoopt het merk een deel van de collectie exclusief bij Net-a-porter.com, waarna vorig jaar retailers als Zalando en Harrods volgden. Op Karl.com wordt een veel groter deel van de damescollectie verkocht, inclusief de gehele accessoirelijn, driekwart van de ready-to-wear lijn en licentieproducten. Iedere twee weken komen er nieuwe designs in de webshop, waar ook regelmatig speciaal ontwikkelde capsulecollecties verschijnen.
De uitbreiding past volgens de ceo bij de huidige ‘connected’ en ‘young-minded’ doelgroep, die momenteel ruim drie minuten op de site doorbrengen en in veertig procent van de gevallen ‘op zoek zijn naar een buy-button’.
De designer gaat voor de lancering samenwerken met online kunstveiler Artnet.com, dat begin november ‘three-of-a-kind’ tassen met de originele tekeningen van de designer gaat veilen.
Reacties 0