Makro heeft zijn winkels in Breda en Groningen woensdag heropend met een nieuw concept. Binnen twee jaar moeten alle zeventien winkels zijn omgebouwd. Dat zegt managing director Kef van Helbergen in het Algemeen Dagblad.
Het nieuwe concept werd vorig jaar geïntroduceerd in Vianen en ook al uitgerold naar Duiven en Nuth. Klanten kennen de verbouwde winkels niet meer terug, stelt de topman. “Het draait nu om beleving, versheid en een gevarieerd aanbod.”
De verbouwing maakt onderdeel uit van een reorganisatie bij de zelfbedieningsgroothandel, waarbij onder meer honderden mensen hun baan verloren. De retailer kampt in ons land met teruglopende omzetten en boekte een miljoenenverlies in 2013, het jaar dat Makro voor het laatst cijfers bekendmaakte. Die rode cijfers zijn naar eigen zeggen weer zwart.
Bij het nieuwe concept van Makro is het assortiment geordend naar belevingswerelden, terwijl de winkelpresentatie een flinke opfrisbeurt heeft gekregen. Bekijk foto’s van het nieuwe concept op RetailWatching.
Reacties 0