Telecombedrijf Tele2 opent nog voor het einde van dit jaar zijn eerste winkel in ons land. Waar die winkel komt en hoeveel Tele2 er uiteindelijk wil openen, maakt het Zweedse bedrijf nog niet bekend.
Tele2 zegt momenteel zeven tot acht procent van de mobiele markt in Nederland in handen te hebben. Dat percentage moet de komende jaren groeien naar twintig procent. De winkels moeten Tele2 helpen deze ambitie te bereiken en de zichtbaarheid van het merk in Nederland verder uit te bouwen.
Met de stap volgt Tele2 het voorbeeld van concurrenten als KPN en T-Mobile, die over tientallen vestigingen in ons land beschikken. In het buitenland is het Zweedse merk al wel in de winkelstraat actief, waaronder in zijn thuisland.
Het plan om eigen winkels te openen valt samen met de aankondiging dat nog voor het eind van dit jaar een eigen 4G-netwerk wordt geopend. Het telecombedrijf nam twee jaar terug de eerste antenne in gebruik en heeft inmiddels een dekking van negentig procent. Tegen het eind van het eerste kwartaal denkt Tele2 een landelijke dekking te bereiken.
Reacties 0