McDonald’s breidt zijn vestigingen in ons land binnenkort uit met vier nieuwe concepten. Zo kunnen klanten bij een saladebar zelf een salade samenstellen, waarna het personeel die ter plekke bereidt.
De fastfoodketen haalt daarnaast na een aantal jaar afwezigheid het McCafé terug in zijn vestigingen. De terugkeer van de koffietentjes betekent ook een uitbreiding van het ontbijtassortiment, aldus algemeen directeur Manu Steijaert.
McDonald’s start verder binnenkort met een pilot waarbij klanten hun hamburger kunnen samenstellen. “Deze test is een eerste stap in het personaliseren van producten bij McDonald’s", aldus Steijaert. Nederlandse consumenten willen volgens hem steeds vaker producten aanpassen aan hun eigen smaak. Bij succes breidt McDonald’s de test naar meerdere restaurants en worden bij meer producten de mogelijkheid geboden om ingrediënten toe te voegen
Steijaert is sinds afgelopen zomer verantwoordelijk voor de Nederlandse activiteiten van McDonald’s. Onder zijn leiding worden eerder aangekondigde initiatieven als tafelbediening uitgerold. Nog voor het einde van dit jaar moeten klanten in tien vestigingen hun bestellingen aan tafel geserveerd krijgen. De keten test nieuwe concepten voortaan eerst in een beperkt aantal locaties, stelt Steijaert. "Als iets niet werkt, stoppen we er tijdig mee. Als iets een succes is, rollen we het zo snel mogelijk uit naar al onze restaurants."
McDonald’s lanceerde eerder dit jaar een strategie om de dalende omzetten en bezoekersaantallen te stuiten. De keten introduceert onder meer gezondere producten en service-initiatieven waaronder de tafelbediening. In de Verenigde Staten is de vergelijkbare omzet voor het eerst in twee jaar weer gestegen, zo maakte de retailer onlangs bekend.
Reacties 0