Apple voorziet zijn App Store binnenkort van een categorie die is toegespitst op shoppen. Vanaf vijf november zijn shoppingapps niet langer te vinden in de categorie lifestyle, maar in de nieuwe categorie Apple Shopping.
Apple wil met de uitbreiding van zijn App Store inspelen op het feit dat steeds meer consumenten hun aankopen op een mobiel apparaat doen, aldus vicepresident internet services Jennifer Bailey. Het aantal mobiele zoekopdrachten rond shoppen op Google is het afgelopen jaar met 120 procent gestegen, zegt ze tegen Women’s Wear Daily.
Gebruikers vinden in Apple Shopping apps van retailgiganten als Amazon en Walmart en applicaties voor prijsvergelijkingen en productrecensies. Bij een aantal apps kunnen shoppers hun aankopen afrekenen met Apple Pay. Omdat consumenten via Touch ID hun betalingen via hun vingerafdruk kunnen verifiëren, zullen ze volgens Bailey sneller converteren dan wanneer ze hun creditcardgegevens moeten invoeren.
Apple is met de lancering van de nieuwe categorie op tijd voor de online salesevents Cyber Monday in de Verenigde Staten en Singles Day in China. Ruim de helft van de Amerikaanse consumenten doet komend seizoen naar verwachting zijn aankopen via de smartphone.
Reacties 0