Albert Heijn heeft een Raad van Kinderen opgericht die structureel meedenkt over strategische dilemma’s op het gebied van gezondheid. Daarnaast is het snoep bij de kassa’s in honderd supermarkten vervangen door gezondere producten.
De twee stappen zijn gemaakt op de route naar een gezondere supermarkt, zo laat Albert Heijn maandag weten. De eerste dialoog met dertig Zaanse kinderen vond die ochtend plaats onder leiding van algemeen directeur Wouter Kolk en prinses Laurentien, oprichter en directeur van de Missing Chapter Foundation.
Albert Heijn houdt zich volgens Kolk al jarenlang bezig met het thema gezondheid in samenwerking met klanten, leveranciers en specialisten. De Raad van Kinderen geldt als een extra groep ‘experts’, aldus de topman. “Kinderen zijn goudeerlijk, fris van geest, nieuwsgierig en hebben een onbevangen blik. Zij gaan actief meedenken over hoe wij als supermarkt gezonde stappen kunnen zetten.”
Gezonde kassa
De nieuwe meubels bij de kassa bevatten onder meer fruit, salades en verantwoorde tussendoortjes. Die moeten klanten stimuleren voor gezonde producten te kiezen, in plaats van snoep. Daarmee neemt de supermarktketen een voorbeeld aan Lidl, die al een aantal jaren inzet op gezonde kassa’s.
Vorige maand lanceerde Albert Heijn al een online platform rond gezonde voeding. Bij AH Community voorzien onder meer telers en voedingsexperts bezoekers van advies. Klanten kunnen de retailer op hun beurt productsuggesties doen.
Reacties 0