Yippie heeft een app gelanceerd waarmee consumenten in de winkelstraat kunnen zoeken naar de goedkoopste prijs. De app is gebouwd met behulp van een recente kapitaalinjectie van zes ton.
Om de beste deal te vinden, scannen gebruikers van de app de barcode van een product. Ze ontvangen vervolgens aanbiedingen van fysieke winkels in de buurt en webshops. Zodra de shopper een keuze heeft gemaakt, geeft de app een coupon vrij die verzilverd kan worden bij het afrekenen.
Retailers zijn de aanpak van traditionele prijsvergelijkers ‘echt zat’, stelt ceo Maurice Kroon. Fysieke retailers hebben volgens hem nooit echt meegedaan in het vergelijkingsproces en etailers moeten tegen elkaar opbieden voor de beste positie. “De beste deal staat vaak op pagina twee waar niemand kijkt. Dat vinden velen ronduit misleidend.”
Yippie zet naar eigen zeggen de retailer met de aantrekkelijkste waardepropositie bovenaan in de ranking in plaats van degene met het grootste advertentiebudget. Dat moet prijsvergelijken gemakkelijker maken, terwijl retailers ermee te weten komen wat consumenten zoeken. Daar kunnen ze vervolgens hun aanbiedingen op afstemmen.
Reacties 0