De eerste aanloop naar de verpakkingsloze supermarkt Bag&Buy valt tegen. Het supermarktconcept opende afgelopen zomer zijn deuren in Utrecht na een crowdfundingsactie.
Hoewel consumenten enthousiast reageren op het concept, blijft de klandizie achter bij de verwachting, zegt initiatiefnemer Wim van Dijk tegen DUIC. “De eerste aanloop hadden we hoger ingeschat.” De oprichter is inmiddels op zoek naar vrijwilligers om de vestiging met een kleinere kern werknemers draaiende te houden.
Nadat Van Dijk zijn plannen voor een verpakkingsloos supermarktconcept aankondigde, kon de initiatiefnemer rekenen op grote belangstelling. Bag&Buy moet zich nu gaan bewijzen, zegt hij. “We hebben de winkel van de grond gekregen en nu moet de winkel doorontwikkeld worden.” Van Dijk wil bijvoorbeeld een app met productinformatie lanceren en het aanbod vergroten. Zo zouden klanten wasmiddelen kunnen gaan tappen.
Van Dijk ziet naar eigen zeggen steeds meer trouwe klanten in zijn winkel. Het idee dat bewust eten alleen bij een selecte groep ‘geitenwollensokken’ hoort, is allang achterhaald, zei hij eerder in RetailTrends. De doelgroep van Bag&Buy beslaat volgens hem in Duitsland al zo’n kwart van de consumenten.
Reacties 0