Walgreens heeft zijn loyaliteitsprogramma toegevoegd aan de mobiele portemonnee van Apple. Hierdoor hoeven klanten van de drogisterijgigant slechts één handeling uit te voeren om af te rekenen en tegelijkertijd beloningen te ontvangen.
De Amerikaanse retailer merkt dat de interesse in mobiel betalen vooralsnog achterblijft. Consumenten geven aan meer geïnteresseerd te zijn in een mobiele portemonnee waarmee zij zowel betalingen kunnen verrichten als beloningen uit loyaliteitsprogramma’s in op kunnen slaan.
“De connectie tussen Apple Pay en het loyaliteitsprogramma moet klanten van Walgreens een optimale customer experience bieden”, aldus Mark Tack, directeur bij Vibes. Dit marketingbureau heeft Walgreens geholpen bij de implementatie van beide systemen. “Daarnaast helpt het Walgreens om Apple Pay in te zetten als marketingplatform.”
Klanten van Walgreens sparen met het loyaliteitsprogramma punten. Deze kunnen zij vervolgens inzetten om kortingen te vergaren. Daarnaast ontvangen zij digitale coupons, die direct worden opgeslagen op hun toestel en worden gebruikt op het moment dat zij het bewuste product afrekenen.
Reacties 0