Emté heeft woensdag in Dieren een supermarkt geopend die compleet anders is dan zijn vorige vestigingen. âWe hebben niet vanuit de bestaande formule gedacht, maar zijn met een wit vel begonnenâ, zegt een woordvoerder van moederconcern Sligro Food Group tegen RetailNews.
De pilotwinkel draagt de naam Emté 3.0, waarbij zowel de huisstijl als de winkelinrichting onder handen is genomen. âWe zijn gaan denken vanuit de kracht van Emté en grote broer Sligroâ, aldus de zegsman. âDat heeft een volledig nieuwe supermarkt opgeleverd.â
Emté heeft meer ruimte gemaakt voor versproducten, die op verschillende afdelingen in de winkel worden bereid. Centraal in de winkel is âde keuken van Emtéâ geïntroduceerd, waar verse maaltijd-, lunch-, rauwkost- en fruitsalades worden gemaakt. Verder worden in de winkel noten gebrand, is de kaasafdeling uitgebreid met assortiment van Sligro en geldt de bakkerij als blikvanger van de supermarkt. Tegelijkertijd zijn ruim duizend artikelen in prijs verlaagd.
Sligro Food Group heeft een jaar gewerkt aan de ontwikkeling van deze nieuwe formule, passend bij de nieuwe positionering âde lekkerste supermarkt van Nederlandâ. Binnenkort worden nog twee vestigingen omgebouwd tot een pilotwinkel, waarna de drie vestigingen na het eerste kwartaal van 2016 worden geëvalueerd.
Het vernieuwde logo van Emté
Reacties 0